Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya Eğitimi

Meltem Cıbır

Uzman Klinik Psikolog

Ekran çocuk ve yetişkin için sakınılması, yasaklanması gereken bir cazibe nesnesi değil; denetimli ve sınırlı kullanılması gereken bir araçtır. Teknolojinin doğru kullanımın ince detaylarını gelin birlikte öğrenelim.

7 video eğitim
Image
Eğitim Tanıtım videosu
Ders Planı
  • Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya

    07:20

    Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya eğitimimizin ilk dersinde teknolojinin tanım olarak ne anlama geldiğinden bahsederek giriş yapıyoruz. Dersimizin devamında ise teknolojinin bu denli gelişiminin günlük hayatımıza yansımalarından örnekler vererek yeni düzene adaptasyonun nasıl olması gerektiğinden bahsediyoruz.

  • Beyin Nasıl Bağımlı Olur

    16:20

    Bir beynin bağımlı olmasında etkisi olan hormonlar hangileridir? Bağımlılık süreci nasıl gerçekleşir? Bu dersimizde dopamin hormonunun üzerinde bolca duruyor ve beynin yapısını daha yakından inceleyerek bu hormonun bağımlılığın aşamalarındaki etkisini öğreniyoruz.

  • Ebeveyn Tarafından Çocuğa Sunulan Ekran

    08:47

    Çocukların ekran ile geçirdikleri süreyi konuşurken bunu genellikle çocuk üzerinden konuşuyoruz. Bu dersimizde diğer bir perspektif olan ebeveyne yöneliyor ve “Ebeveyn çocuğuna ekranı hangi güdüyle sunar?” sorusuna yanıt arıyoruz.

  • Teknoloji Bağımlılığının Altında Yatan Sebepler

    13:01

    Bir davranış örüntüsünü “bağımlılık” olarak atfetmeden önce bağımlılığın ve kriterlerinin neler olduğunu biliyor olmamız şart. Daha önceki derslerimizde bağımlılığın ne olduğundan ve bağımlı bir beynin yapısından bahsettik. Bu dersimizde ise tanı olarak bağımlılığın konması için hangi kriterlerin karşılanması gerektiğinden bahsediyoruz.

  • Ekran Bağımlılığını Önlemek İçin-I

    21:29

    Artık hayatımızın her alanında kullandığımız ekranları, gelişen teknolojiyi bir düşman gibi tehdit unsuru görmek işlevsel bir yol değildir. Olması gereken kontrollü kullanımı sağlayarak yeni düzene uyum sağlayabilme becerisini kazanmaktır. Öyleyse gelin ekran bağımlılığın gelişmemesi adına hangi önlemler alınabilir, kontrollü ve sınırlı kullanım için ne gereklidir bunları konuşalım.

  • Ekran Bağımlılığını Önlemek İçin-II

    18:22

    Artık hayatımızın her alanında kullandığımız ekranları, gelişen teknolojiyi bir düşman gibi tehdit unsuru görmek işlevsel bir yol değildir. Olması gereken kontrollü kullanımı sağlayarak yeni düzene uyum sağlayabilme becerisini kazanmaktır. Öyleyse gelin ekran bağımlılığın gelişmemesi adına hangi önlemler alınabilir, kontrollü ve sınırlı kullanım için ne gereklidir bunları konuşalım.

  • Teknoloji Hakkında

    29:48

    Eğitimimizin son dersinde bu aşamaya kadar teknoloji hakkında konuştuğumuz her şeyi kapsamlı bir şekilde yeniden ele alıyor, teknolojinin olumlu yanlarından bahsediyor ve ekran süremizi kontrol altına almak için neler yapmamız gerektiğinden konuşuyoruz.

Ekran çocuk ve yetişkin için sakınılması, yasaklanması gereken bir cazibe nesnesi değil; denetimli ve sınırlı kullanılması gereken bir araçtır. Teknolojinin doğru kullanımın ince detaylarını gelin birlikte öğrenelim.

7 video eğitim

Meltem Cıbır

Uzman Klinik Psikolog


Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya Eğitimi'nde neler var?

Bilginet Akademi

7 modül

Bilginet Akademi

6 saat eğitim

Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya Eğitimi Nedir?

Günümüzde ekran karşısında geçirilen saat dilimleri uzadıkça, sorumluluklar ihmal edildikçe, konsantrasyon ve odaklanma problemleri arttıkça bağımlılıktan bahseder ve teknolojinin olumsuz yanlarından yakınırız. Oysa teknoloji ve teknolojinin bize sağladıkları denetimli ve kontrollü bir kullanım söz konusu oldukça zarardan çok fayda görmemizi sağlar. Önemli olan çocuk veya yetişkin fark etmeksizin tüketici olarak bizlerin teknolojiyi doğru tanıması ve doğru yönde kullanmasıdır. Bağımlılığın ne olduğunu, nasıl geliştiğini, altında yatan etmenleri bilmeden gelişigüzel damgalamalardan bahsetmemek, doğru zamanda gerekli müdahaleleri alma becerisinde bulunmamızdır. Bu eğitim sizlere bahsettiğimiz tüm bu yetileri kazanmanızı kolaylaştıracak bilgiler içermektedir.

Daha Fazla

Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya Eğitiminin Amacı Nedir?

Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya Eğitimi teknolojinin bizlere sunmuş olduğu imkânların doğru kullanılmasını hedefleyen bir eğitimdir. Eğitimimiz tablet, televizyon ve telefon gibi dijital ürünlerin yasaklı ya da tehlikeli olarak adlandırılmasından ziyade denetimli ve kısıtlı kullanılması gerektiğine vurgu yapar. Bağımlılığın tanım olarak ne olduğundan, bağımlılık kriterlerinin hangi semptomların karşıladığından bahseder. Bu doğrultuda Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya Eğitimi gerek birer eğitimci olarak öğrencilerinizle gerek ebeveyn olarak kendi çocuklarınızla gerekse bir yetişkin olarak hitap ettiğiniz her çocukla doğru, sağlıklı ve işlevsel yönlendirme yapmanızda size destek sağlayacaktır.

Daha Fazla

Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya Eğitiminin Önemi Nedir?

Ekran bizlere sunulan bir aracıdır, onu nasıl ve hangi amaçla kullanacağımız ise biz tüketicilerin bir seçimidir. Tam da bu sebeple günümüzde neredeyse her alanı kapsayan, rutin işlerimizi bile teknoloji aracılığıyla gerçekleştirdiğimiz bu dijital dünyada farkındalık sahibi olmamız son derece önem arz eder. Kötüye kullanımının fiziksel, duygusal, sosyal alanlarda problem yaratma olasılığının yanı sıra denetimli ve kontrollü kullanımının ise birçok kazanımı mevcuttur. Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya Eğitimi bireylerin bilinçli bireyler olarak teknolojiyi doğru kullanmalarını hedeflemesi yönünden önemli ve bir o kadar da gerekli bir eğitimdir.

Daha Fazla
Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya Eğitimi

Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya Eğitimi Katılımcılara Ne Sağlar?

•Teknolojinin doğru kullanımıyla birlikte ekran çocuklara ve biz yetişkinlere ne gibi olanaklar sunar? Örneğin kişinin bilgiye erişimini kolaylaştırır, yeni bir dil öğrenmesine yardımcı olur, ilgi duyulan bireylerin içeriklerini takip etmeyi sağlar, farklı web siteleri ve internet ağı çeşitlilik sağlar.

•Ayrıca el ve göz koordinasyonun gelişimini destekler, problem çözme becerisini destekler, sosyal destek işlevi görür, okuma becerilerini geliştirir ve yeteneklerini ya da ilgi alanlarını keşfetmesini sağlar.

•Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya Eğitimi teknolojinin olumlu ve yararlı yanlarının da olduğuna vurgu yaparak tüketicilerin farkındalık geliştirmesini ve ekranın yıkıcı etkilerinden kendilerini koruyarak kontrolü ele almalarını sağlar.

•Eğitimin yetişkinleri kapsayan kısmında bireyler teknoloji kullanımlarının hangi duygularla tetiklendiğini anlamlandırır ve bu duyguları düzenleme fırsatı bulur. Önemli olanın sınırlı ve denetimli kullanım olduğunu anlayan yetişkinler çocuklarla kurdukları etkili iletişim sayesinde gerekli sınırları koyar ve çatışmaya girmezler.

•Eğitim programına katılmak için kişinin 18 yaş ve üzeri olması gerekmektedir. 

 

Çocuk ve Yetişkin Gözünden Dijital Dünya Eğitimine Kimler Katılabilir?

Ebeveynler, Psikologlar, Psikolojik Danışmanlar, Rehber Öğretmenler, Aile Danışmanları, Psikiyatristler, Sosyal Hizmet Uzmanları, Özel Eğitim Öğretmenleri, Sınıf Öğretmenleri, Okul Öncesi Öğretmenleri gibi alan içinde bulunan kişiler ve çocuklarının gelişimini desteklemek isteyen tüm ebeveynler bu eğitime katılım sağlayabilirler.

 

Yasal Düzenlemeler

Güncel bilgiler ve veriler takip edilir.

Sertifika Revizyonu Hakkında: Eğitimin yeni revizyonu geldiğinde güncelleme yapılmamaktadır. Revizyon için tekrar başvuru gerekir. 

Süpervizyon: Yok

Canlı Yayın: Yok

Eğitim Saati: 6 Saat

Video Saati: 1 Saat 55 Dakika

Eğitmen Adı: Meltem Cıbır

Eğitim Dili: Türkçe

Modül Sayısı: 7

 

Daha Fazla
trainer
Eğitmen
Meltem Cıbır

Uzman Klinik Psikolog

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin tek devlet üniversitesi olan Doğu Akdeniz Üniversitesinde (Eastern Mediterranean University) psikoloji bölümünü bitirdi. Üniversite hayatının ilk yılında yüksek ortalama yaparak Honour öğrencisi olmuş ve bölüm başkanı Doç. Dr. Şenel H. RAMAN tarafından şeref belgesi almaya hak kazanmıştır.

Lisans eğitimini tamamladıktan sonra İstanbul Esenyurt Üniversitesi Klinik Psikoloji yüksek lisans programına kaydolmuş ve üstün başarı göstererek yüksek lisans sürecini 1.5 yılda tamamlamıştır. Tez çalışmasını, yüksek lisans sürecinde tam zamanlı çalıştığı Enstitü Disleksi Merkezindeki bilgileri kapsamında disleksi ve DEHB tanısı almış olan çocukların kaygı seviyesi üzerine araştırmalar yaparak gerçekleştirmiştir. Tez sürecinin tamamlanmasıyla klinik psikolog unvanını almaya hak kazanmıştır.

Akademi Disleksi tarafından verilen PREP Okumayı İyileştirme Programına kayıt olarak uygulayıcı sertifikası almaya hak kazanmış ve PREP lisansörü unvanını almıştır. Disleksi tanısı alan çocuklar ile birlikte PREP ve GETAP Müdahale Programlarını uygulayarak okumayı geliştirme, güçlendirme ve iyileştirme çalışmaları yapmıştır. Aynı zamanda dikkat eksikliği ve hiperaktivite tanısına sahip olan çocuklar ile MOXO Dikkat Testi ve diğer projektif testlerden destek alarak dikkat, hız, organizasyon becerilerini geliştirmeyi hedefleyen çalışmalarda bulunmuştur.

2018 yılında Türkoğlu Rehabilitasyon Merkezinde işe başlayarak fiziksel ve zihinsel engelli çocuklarla bir arada çalışmaya başlamıştır. BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) ile özel gereksinimli çocuklara yönelik ölçme ve değerlendirme anketlerinde bulunmuştur. Ayrıca rehabilitasyon merkezi öğrencilerine ve ailelerine yönelik psikoterapi desteğinde bulunarak özgül öğrenme güçlüğü, mental retardasyon, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, yaygın gelişimsel bozukluklar gibi başlıklar altında çalışmıştır. Psikososyal durum analizlerinde bulunarak bu çocuklar ile birlikteyken duygu düzenleme, özgüven gelişimi, benlik saygısı gibi alanları iyileştirmeye yönelik seanslar gerçekleştirmiştir.

Oyun Terapisi, Masal Terapisi ve Öğrenci Koçluğu eğitimlerini de tamamlayarak oyun ve masal terapisti unvanlarını almıştır. Ev Okulu Derneği tarafından gerçekleştirilen Ebeveynler İçin Masal Terapisinin Evde Kullanımı eğitimine aldıktan sonra anne ve babalara danışmanlık hizmetinde bulunmaya devam etmiştir.

 Rehabilitasyon merkezindeki deneyimlerinden sonra çalıştığı şirkette; iş yerinde motivasyon, stres yönetimi, ikna psikolojisi gibi konularda sunumlar yaparak ve eğitimler vererek endüstri psikolojisi alanında gelişim göstermiştir. Lisans döneminde İsmail KÜÇÜKKAYA tarafından verilen Aktif İletişim, İş Hayatında İletişim Stratejileri seminerine ve Uzm. Psk. Dan. Ümit AKAÇAKAYA tarafından verilen Bireysel veya Bireysel Olmayan Teknoloji Teknikleri seminerine katılım göstererek edindiği bilgileri iş hayatında uygulama fırsatı bulmuştur. Görev tanımıyla ilişkili olarak Psikoterapist Eğitim ve Danışmanlık Merkezi tarafından verilen Şirketlerde Endüstri Psikolojisi Alanında Çalışmak İsteyen Psikologlar İçin Mesleki Destek konulu eğitim programına katılarak iş yeri psikoloğu ve endüstri psikoloğu olarak faaliyetlerde bulunmuştur.

Bireysel terapi, çift terapisi, çocuk ve ergen, ebeveyn danışmanlığı yaparak danışanlarına hizmet vermiştir. Şu anda Bilginet Akademi çatısı altında uzman klinik psikolog olarak çalışmaktadır.


Örnek sertifikalar
logo
logo
Kursiyerlerimiz anlatıyor