Zeynep Güngörmez
Bebek Spa ve Masajı Eğitimi Kursiyeri
Robotik ve Kodlama, geleceği şekillendirmenin yeni yolu olarak karşımıza çıkar. Öğreneceğiniz bilgiler sayesinde siz de geleceği şekillendirebilecek seviyeye geleceksiniz. İstanbul Kent Üniversitesi (KÜYEM) onaylı, Robotik ve Kodlama derslerine ve özel materyallere ömür boyu erişmek için bugün kaydolun. Mobil veya masaüstünde kendi hızınızda öğrenin.
22:12
Algoritmaya Giriş dersinde; ‘Algoritma’nın Tanımlaması, Tarihçesi, Algoritma Yapısı ve Algoritma Örnekleri’ konularını içermektedir.
23:57
Artırılmış Gerçeklik dersinde; ‘Artırılmış Gerçeklik Tanımlama, İçerik ve Artırılmış Gerçeklik Bumble Bee ve Power Rangers gibi Uygulama’ konularını içermektedir.
25:22
Joy Kart ile Uygulamalar I dersinde; ‘Joy Kart Tanımlama, İçerikleri, Joy Kart ile Hayvan Sesleri, Joy Kart ile Çizim Uygulamaları’ konularını içermektedir.
18:27
Joy Kart ile Uygulamalar II dersinde; ‘Joy Kart ile Flappy Bird, Joy Kart ile Piyano, Joy Kart ile Pingpong Oyunu ve Joy Kart ile Pacman Oyunu’ konularını içermektedir.
22:57
Blockly dersinde; ‘Blockly Tanımlama, İçerikleri ve Blockly Bulmaca, Labirent, Kuş, Kaplumbağa, Film, Müzik ve Eğitim Havuzu Uygulama’ konularını içermektedir.
44:01
Scratch dersinde; ‘Scratch Tanımlama, Scratch Arayüzü Tanıma, Hesap Oluşturma, Temel Fonksiyonlar ve Scratch Kedisi Zıplama, Yürüme ve Scratch Kedisi Konuşma Uygulama’ konularını içermektedir.
23:55
Bulutboard Kodlama Uygulamaları I dersinde; ‘Bulutboard Tanıma ve İçerik’ konularını içermektedir.
26:44
Bulutboard Kodlama Uygulamaları II dersinde; ‘ Bulutboard Deniz Feneri ve Sokak Lambası Uygulama Uygulama’ konularını içermektedir.
28:38
Bulutboard Kodlama Uygulamaları III dersinde; ‘ Bulutboard Org ve Mesafe Sensörü Uygulama’ konularını içermektedir.
21:27
Bulutboard Kodlama Uygulamaları IV dersinde; ‘Bulutboard İsim Yazma ve Araç Geçiş Uygulama’ konularını içermektedir.
24:06
Bulutboard Kodlama Uygulamaları V dersinde; ‘Bulutboard Klima Kontrol, Oda Sıcaklığı ve Uygulama’ konularını içermektedir.
20:56
Bulutboard Kodlama Uygulamaları VI dersinde; ‘Bulutboard Çiçek Bulutçuk ve Joystick Servo Uygulama’ konularını içermektedir.
21:04
Bulutboard Kodlama Uygulamaları VII dersinde; ‘Bulutboard Alkış ile Yanan Lamba ve Akıllı Klima Uygulama’ konularını içermektedir.
12:17
Bulutboard Kodlama Uygulamaları VIII dersinde; ‘Bulutboard Oyun Hamuru ve Uygulama’ konularını içermektedir.
23:10
Temel Elektronik dersinde; ‘Temel Elektronik Tanımlama, Bread Board Kullanımı, Direnç Hesaplama, Örnekler ve Bağlantılar’ konularını içermektedir.
23:13
Programlamaya dersinde, ‘Veri Türleri, Değişkenler ve Operatörler Tanımlama, Karar Kontrol Yapıları, Döngüler ve C Programlama’ konularını içermektedir.
24:03
Ardunio’ya Giriş dersinde; ‘Ardunio Tanımlama, İçerik, Ardunio Çeşitleri ve Ardunio Teknik Özellikleri’ konularını içermektedir.
24:25
Tinkercad ile Ardunio Uygulamaları dersinde; ‘ Tinkercad ile Ardunio Tanım, İçerik ve Tinkercad ile Uygulamalar’ konularını içermektedir.
14:09
Ardunio ile Başlangıç Uygulamaları I dersinde; ‘Ardunio ile Led Yakma Uygulama’ konularını içermektedir.
21:26
Ardunio ile Başlangıç Uygulamaları II dersinde; ‘ Ardunio ile Flip-Flop ve Kara Şimşek Uygulama’ konularını içermektedir.
27:54
Ardunio ile Başlangıç Uygulamaları III dersinde; ‘Ardunio-Potansiyometre ile Servo Motor Kullanımı Uygulama’ konularını içermektedir.
22:55
Ardunio ile Başlangıç Uygulamaları IV dersinde; ‘Ardunio ile Mesafe Sensörü, Mesafe Sensörü ile Buzzer Uygulama’ konularını içermektedir.
16:49
Ardunio ile Başlangıç Uygulamaları V dersinde; ‘Ardunio ile X16 LCD Ekran Kayan Yazı ve Ekranda Karakter Oluşturma Uygulama’ konularını içermektedir.
20:56
Ardunio ile Başlangıç Uygulamaları VI dersinde; ‘Ardunio ile DHT11 Nem ve Sıcaklık Sensörü Uygulama’ konularını içermektedir.
36:17
dnyArdunio ile Uygulamaları I dersinde; ‘ dnyArdunio Tanımlama, İçerik ve Trafik Lambası Uygulama’’ konularını içermektedir.
31:37
dnyArdunio ile Uygulamaları II dersinde; ‘ dnyArdunio Buton ile Led Yakma Uygulama’ konusunu içermektedir.
28:02
dnyArdunio ile Uygulamaları III dersinde; ‘ dnyArdunio Buzzer ile Nota Uygulama’ konusunu içermektedir.
29:38
dnyArdunio ile Uygulamaları IV dersinde; ‘ dnyArdunio LCD Ekran Kayan Yazı Yazma Uygulama’ konusunu içermektedir.
42:02
dnyArdunio ile Uygulamaları V dersinde; ‘ dnyArdunio Seven Segment Uygulama’ konusunu içermektedir.
28:58
dnyArdunio ile Uygulamaları VI dersinde; ‘ dnyArdunio Joystick Kullanımı Uygulama’ konusunu içermektedir.
16:23
Lego WeDo 2.0 ile Robotik I dersinde; ‘Lego İçerik, Tanıtım ve Başlangıç Projeleri Tırtıl, Fan ve Uydu Uygulama’ konularını içermektedir.
27:23
Lego WeDo 2.0 ile Robotik II dersinde; ‘Lego Rehberlik Projeleri Tanım, Mini Robot, Keşif Aracı Milo ve Milo Hareket Sensörü Uygulama’ konularını içermektedir.
40:08
Lego WeDo 2.0 ile Robotik III dersinde; ‘Lego Rehberlik Projeleri Milo Eğim Sensörü, Çekme ve Sürat Uygulama’ konularını içermektedir.
30:19
Lego WeDo 2.0 ile Robotik IV dersinde; ‘Lego Rehberlik Projeleri Dayanıklı Yapılar ve Kurbağanın Başkalaşımı Uygulama’ konularını içermektedir.
18:04
Lego WeDo 2.0 ile Robotik V dersinde; ‘Lego Rehberlik Projeleri Bitkiler ve Tozlaşma Uygulama’ konularını içermektedir.
34:50
Lego WeDo 2.0 ile Robotik VI dersinde; ‘Lego Rehberlik Projeleri Kurtarma Helikopteri ve Geri Dönüşüm Uygulama’ konularını içermektedir.
31:51
MBOT ile Robotik Uygulamaları I dersinde; ‘MBOT Tanım ve İçerik, MBOT Modelleri, Kutu İçeriği’ konularını içermektedir.
28:08
MBOT ile Robotik Uygulamaları II dersinde; ‘MBOT-MBlock Led Yak Söndür, Renk Değiştirme ve Karakter ile Renk Değiştirme Uygulama’ konularını içermektedir.
16:38
MBOT ile Robotik Uygulamaları III dersinde; ‘MBOT-MBlock ve Karakter ile Led Yer Değişimi Uygulama’ konularını içermektedir.
09:48
MBOT ile Robotik Uygulamaları IV dersinde; ‘MBOT-MBlock Klavyeden Kontrol Uygulama’ konularını içermektedir.
38:45
AppInventor dersinde; ‘AppInventor Tanım, Kullanım Şekli ve Led Uygulama’ konularını içermektedir.
39:12
3 Boyutlu Tasarım dersinde; ‘Boyut Kavram Tanımlama ve Çalışma Düzlemi ve Tasarım Uygulama’ konularını içermektedir.
21:31
3 Boyutlu Yazıcı I dersinde; ‘3 Boyutlu Yazıcılar Tanım, Gelişimi ve Tarihçesi’ konularını içermektedir.
17:50
3 Boyutlu Yazıcı II dersinde; ‘3 Boyutlu Yazıcı Tasarım Program Tanıtım ve Uygulama’ konularını içermektedir.
Robotik ve Kodlama, geleceği şekillendirmenin yeni yolu olarak karşımıza çıkar. Öğreneceğiniz bilgiler sayesinde siz de geleceği şekillendirebilecek seviyeye geleceksiniz. İstanbul Kent Üniversitesi (KÜYEM) onaylı, Robotik ve Kodlama derslerine ve özel materyallere ömür boyu erişmek için bugün kaydolun. Mobil veya masaüstünde kendi hızınızda öğrenin.
Mekatronik Mühendisleri
Kodlama ya da programlama, bir bilgisayar sistemine ya da elektronik devreye işlem yaptırmak için yazılan komut dizisidir. Matematiksel işlemler bütünü olan programlamada bir metin, önceden belirlenmiş simgeler dizisine göre işaretlenir.
Kodlama sadece bilgisayar bilimleri ile sınırlı olmayıp, disiplinler arası etkileşim açısından da çok önemlidir. Görsel tasarım, makine mühendisliği, desen, dönüşümler, yön, cebir vb. yapabilmemizin bir yolu olan robotik kodlama, çalışılan robotun çeşidine göre değişir.
Yazılan kod, çalışılan robotun belirlenen hareketleri gerçekleştirmesi için hem yaratıcı, hem de eleştirel düşünülerek oluşturulur. Kodun hatasız olması gerekir aksi halde robot hareketi gerçekleştiremez. Robotik; kodlamayı öğrendikten sonra mekanik, elektronik ve yazılımı birleştirerek hareket edebilen, sensörlerden veri alabilen cihazlardır.
Teknoloji liderleri, Robotik ve Kodlama Eğitiminin önemini vurgulamaktadır. Aynı zamanda günümüz dünyasında kodlama eğitimini eğitim ve öğretim müfredatına eklemiş pek çok ülke bulunmaktadır. Kodlama eğitiminin geleceğin dili olduğu düşünülmektedir. Yalnızca bilgisayar biliminde değil, tüm branşlarda ve hayatta karşılaşılan problemleri çözebilme yeteneği geliştirmek için gerekmektedir.
Robotik Kodlama Eğitiminin amacı; programlama ve robotiğin mantığını kavrayabilen, yönergelerle işlem yapabilen zekalara sahip bireylerin geleceği daha iyi anlayabilmesi sağlamak ve kodlama dilini öğretmektir.
Robotik Kodlama Eğitimiyle Kodlama, algoritmik düşünme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme, iletişim, iş birliği, analatilik düşünme, robotik, arduino, 3 boyutlu tasarım, 3 boyutlu yazıcılar, Lego We 2.0, Mbot, BulutBoard, DNYArduino, Joy Kart (Makey Makey) yetenek ve yetilerine sahip olacaksınız.
-
• Bu eğitim ile temel olarak bir robot aracılığıyla gerçekleştirilmesi istenen görevin belirlenmesi, görevin gerçekleşmesi için gerekli olan kodun tasarlanarak, elektronik olarak yazılması sonucunda robota göndermeyi öğrenirsiniz.
• Belirlenen görev tamamlanana ve yazılan kod ile robotun hareketleri gerçekleştirilmesi süresince deneme yanılma yoluyla düşünmeyi ve gerçekçi görmeyi sağlar.
• Yaratıcılık, analitik düşünme gibi özelliklerin geliştirilmesi de sağlanacaktır.
• Teknolojiyi öğrenerek teknolojiye farklı bir bakış açısıyla bakmaya başlayacaksınız.
• Çocuklar ve yetişkinler için ince motor becerilerinin geliştiği görülecektir.
• Robotik kodlamayı öğrenirken problem çözme yeteneği kazanır, mücadele gücünüzü geliştirerek, ekip ruhu ve işbirliği yoluyla azimli olma becerileri kazandırır.
• Ortaya koyulan ürün neticesinde de bireyin yeteneklerinin farkına varması ve özgüveninin yükselmesi görülmektedir.
• Eğitim programına katılmak için 18 yaş ve üzeri olmak gerekmektedir.
Her branştan öğretmenler, öğretmen adayları, her bölümden üniversite öğrencileri, anne-babalar; Robotik ve Kodlama Eğitimine ilgi duyan herkes bu eğitime katılabilir.
Yasal Düzenlemeler: Güncel bilgiler ve veriler takip edilir.
Sertifika Revizyonu Hakkında: Eğitimin yeni revizyonu geldiğinde sertifika güncellemesi yapılmamaktadır. Revizyon için tekrar başvuru gerekir.
Eğitimin Yapılacağı Yer (Süpervizyon): İstanbul Kent Üniversitesi (KÜYEM)
Süpervizyon: 1 Gün (8 Saat)
Canlı Yayın: 12 Saat (12 Canlı Yayın)
Eğitim Saati: 100 Saat
Video Saati: 18 Saat 21 Dakika
Eğitmen Adı: Abdullah Kılıçaslan, Mert Güler, Ozan Damcı
Eğitim Dili: Türkçe
Modül Sayısı: 44 Modül
Lisans eğitimini Manisa Celal Bayar Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği bölümünde tamamlayan Mert Güler’in, robotik ve kodlamaya ilgisi üniversite yıllarında başladı.
Hem fakültede gördüğü lisans dersleri hem de kendi araştırmalarından edindiği bilgiler, onun üniversite yıllarında kodlama çalışmasını sağladı. Öncelikle kendi gömülü sistem çalışmalarını gerçekleştirdi. Ardından 3 boyutlu yazıcı ve drone yaptı. (2016).
2016 yılında kurulan Mekatronik Mühendisleri Derneği’ne girerek çalışmalarını bir STK ile birleştirerek adını daha fazla kitleye ulaştırmayı hedefledi. İlk işini 2016-2017 eğitim öğretim döneminde İzmir Koleji ile gerçekleştirdi. 9. ve 10. sınıf öğrencilerden oluşan robotik kulübüne eğitmenlik yaptı. Robotik ve kodlama eğitimlerine ek olarak uluslararası düzenlenen robot yarışmalarına öğrencilerle birlikte robotlar tasarlayarak ve yazılımlarını yaparak katılım sağladı.
2017-2018 eğitim öğretim döneminde Mektebim Okulları Bornova Kampüsü ile çalışarak yine öğrencilere eğitmenlik yaparak onların robotik ve kodlama alanında kendilerini geliştirmelerini sağladı.
2018 yılında üniversiteden mezun oldu. Mezun olduktan sonra 6 ay İzmir’de robotik ve kodlama alanında çalışmalarını gerçekleştirdi. Ardından Bursa’da Benmaker firmasında eğitmen olarak projelerine devam etti. 2019 yılında Avrupa Birliği projesi olan Bilim Karavanı Şehrimde projesi kapsamında 6 ayda 20 şehre giderek 20.000 öğrenci ile robotik ve kodlama eğitimi, 3 boyutlu yazıcı eğitimi verdi. Şu anda halen kendini alanında geliştirmeye çalışan Mert Güler Benmaker firmasında aktif olarak eğitmenlik yapmaktadır.
Lisans eğitimine 2013 yılında Karabük Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği ile başlayan Abdullah Kılıçaslan, 2 yıllık lisans eğitiminin ardından Kocaeli Üniversitesi Mekatronik Mühendisliğine yatay geçiş yaptı. Üniversiteye başladıktan sonra mühendislik platformlarına girmeye başladı. 2015 yılında www.mekatronikmuhendisligi.com platformunda görevli olarak başladı.
2016 yılında Mekatronik Mühendisleri Derneği kurulduktan sonra aktif olarak dernek çalışmalarında yer aldı. Bunların yanında üniversitedeki takımlara girdi ve aktif rol olarak rol aldı.
Türkiye çapında İHA yarışmalarına katıldı ve birçok projede görev aldı. Lisans eğitiminin 3. yılında gönüllü olarak yaptığı işleri, ders olarak vermeye başladı. Eğitmenliğe gönüllü olarak başlayan Abdullah Kılıçaslan, birçok farklı projede eğitmen olarak görev almaya devam etmektedir.
İstanbul Aydın Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği Bölümünde lisans eğitimini tamamlayan Ozan Damcı, lisans eğitimi süresince Arduino başta olmak üzere birçok mikro denetleyici ile sayısız projeler gerçekleştirdi.
Üniversitede ilk kez düzenlenen robot yarışmalarında hakem olarak görev aldı. TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araba yarışmalarında üniversitedeki ekibi ile araçlar tasarladı. Bu senelerde popülerlik kazanan 3D printerlar ilgisini çekti ve arkadaşı ile bir printer alıp, kurmuş olduğu online satış sitesinde ilk girişimcilik deneyimini kazandı.
İş hayatına, özel meslek lisesi olan Topkapı Okulları’nın İkitelli şubesinde mekatronik bölümünde uzman öğretici olarak başladı. Bir yıllık süreçte eğitim verdiği öğrencilerle birlikte Arduino tabanlı birçok proje yapıp, çeşitli yarışmalarda dereceler aldı. Bir yılın sonunda aynı kurumun Esenyurt Şubesi’nde bölüm şefi olarak görev yapmaya başladı. Kurmuş olduğu mühendis kadrosu ile projelerine devam etti. Aynı zamanda Mekatronik Mühendisleri Derneği’ne katıldı ve dernek içerisinde Stem Komisyonu’nun kurulmasında etkin rol oynadı. Robotik ve Kodlama eğitmenlerini yetiştirmek için birçok eğitmen eğitimi gerçekleştirdi. Çeşitli belediyeler, bankalar ve üniversitelerde robotik kodlama alanında farklı yaş gruplarına eğitimler verdi. Bu kapsamda ilk ve ortaöğretim düzeyindeki kolejlere danışmanlık desteği vermeye devam ediyor.
Anadolu Üniversitesi İşletme Bölümü’nü bitirdi. Şu anda Marmara Üniversitesi Pedagojik Formasyon ve Esenyurt Üniversitesi İşletme Bölümü yüksek lisans eğitimlerine de devam ediyor.
Eğitimlere ömür boyu erişmek için hemen bugün kaydolun. Mobil veya masaüstünde kendi hızınızda ve özgürce öğrenin.