Zeynep Güngörmez
Bebek Spa ve Masajı Eğitimi Kursiyeri
Çocukların gelişimini nasıl etkili bir şekilde destekleyeceğinizi ve teşvik edeceğinizi bu eğitim ile öğrenebilirsiniz.
12:32
“Çocuklarla Etkili İletişime Giriş” dersinde; çocuklarınızla kurduğunuz iletişimin neden çok önemli olduğunu konuşacağız. Erken çocukluk döneminde çocuğunuza verdiğiniz “sevgi” ve “güven” duyguları, çocuğunuzun ömür boyu sürecek yaşamsal değerlerini ve kişilik özelliklerini belirler. Eğer çocuğunuzla ilişkinizde iletişim eksikse, çocuk ihtiyacı olan sevgi ve güveni sağlayamaz. Tam da bu sebeple ebeveynle olan iletişim çocuğun dünyasında çok büyük bir önem taşıyor ve ebeveyn çocuk ilişkisinde çok büyük bir alan kaplıyor.
09:05
Ebeveynlerin çocuklarıyla iletişimlerini incelediğimizde bir problem durumunda genellikle dinlemek yerine konuşmayı tercih ettiklerini görüyoruz. Peki bu doğru bir yaklaşım mı? Bu derste örnekler üzerinden, bir problem durumunda kaçınılması gereken tutumlar ve bu tutumların çocuğunuz üzerindeki etkilerini işleyeceğiz.
08:12
Genellikle insanlarda “Kişinin problemine yönelik soru sorduğumuzda kişi kendini açar” inanışı yaygındır. Evet, birinin problemini konuşmak istediğimizde soru sormak çok önemli. Peki sorulan her soru işe yarar mı? Nasıl sorular sormalıyız? Örnek senaryolar üzerinden işleyeceğimiz bu konunun yanı sıra etkili iletişimde çok önemli olan “Pasif Dinleme” ve “Konuşmaya Açık Davet” tekniklerini de yine örneklerle işleyeceğiz.
08:36
Çocuğunuzla ilişkinizde hedefiniz kendi fikirlerinizi ona kabul ettirmek yerine “Çocuğum şu anda bana ne anlatmak istiyor? Şu an kendini nasıl hissediyor?” sorularının cevabını aramak olursa onu gerçekten anlamaya bir adım daha yakın olabilirsiniz. İşte bu dersimizin konusu da aktif dinlemenin sihri.
06:28
Aktif dinleme çok kolay görünse de aslında incelikleri olan bir yöntem. Genel olarak insanlar aktif dinlemeyi, göz teması kurarak, başka bir şeyle ilgilenmeden karşı tarafı dinlemek olarak tanımlar. Fakat aktif dinleme dediğimiz kavram bunları da içine alırken aynı zamanda birçok püf noktasını da içinde barındırır. Bu dersimizde de bu püf noktalarına değineceğiz.
19:25
Ebeveynler olarak sizlerin çocuklarınız ile olan ilişkilerinizde öncelikle onların hangi bakış açıları ile yaşama baktıklarını, dünyayı nasıl anlamlandırdıklarını bilmelisiniz. Çocuğunuzun dünyaya bakış açısını keşfedebilmek öncelikle onu dinlemeyi gerektirir. Çocuğunuzun gözü ile dünyayı görebilmek, kulaklarıyla duyabilmek önemlidir. Bunu yapabilmek için de siz anne-babaların empatik davranması gerekir. Peki, empati kavramını ne kadar doğru biliyoruz? Empati ve sempatinin farkı nedir? Hangisini kullanmamız gerekir? Bu dersimizde tüm bu sorulara cevap bulabileceksiniz.
11:52
“Aktif Dinlemede Neleri Yapmamalı?” dersinde; aktif dinlerken yapılan genel yanlış davranışları senaryolar üzerinden işleyeceğiz. Bu derse kadar aktif dinlemenin önemi ve nasıl yapılması gerektiğini öğrenmiştiniz. Bu dersle birlikte kaçınılması gereken noktaları da kavramış olacaksınız. Bunun yanı sıra aktif dinlemenin sizlere ne gibi faydaları olabileceğini bu derste çok daha net bir şekilde göreceksiniz.
05:38
Düşünün ki evde ya da işte çok yoğun ve yorucu bir gün geçirdiniz. Sadece biraz sessizliğe ve kendinize vakit ayırmaya ihtiyacınız var. Tam koltuğa uzandınız, elinize kitabınızı aldınız ve o sırada çocuk “Hadi oyun oynayalım, ben oyun oynamak istiyorum!” diye bağırarak yanınıza geldi. Tabi birazcık sessizlik isterken böyle bir teklif pek de cazip gelmez. O zaman çocuğunuza nasıl tepki verirdiniz? Bu dersimizde senaryo üzerinden öncelikle nasıl tepkiler vermememiz gerektiğini ve sonra da ne yapılması gerektiğini işleyeceğiz.
08:28
Çocukla iletişim sürecinde, kullandığınız jestler ve mimikler çok önemlidir. Çocuklar bunları çok iyi kullandığı için, biz yetişkinlerin jest ve mimiklerini de yakından takip eder, sonuç çıkarır ve yorumlarlar. Beden dilinin yetişkinler üzerinde ne kadar etkisi varsa, çocuk ve ergenler üzerinde de bir o kadar etkisi vardır. Bu yüzden siz ebeveynlerin jest ve mimiklerine dikkat etmeniz ve önem vermeniz gerekir. Çocuklarla İletişimde Beden Dili; dersinde de dikkat etmeniz gereken noktalara değineceğiz.
10:44
Hiç çocuklarınız tarafından yönetildiğinizi hissettiniz mi? Çocuğunuzun davranışları karşısında çok çaresiz ve ne yapacağını bilemez halde kalakaldınız mı? Sizin bu çaresiz ve ne yapacağını bilemez anlarınızda çocuklarınız sizi gözünüzden anlayıp adeta yönetimi ele geçirmek için aksiyon alıyorlar. Sonra bir bakmışsınız yönetim elinizden kayıp gitmiş. “Peki yönetilen ebeveyn olmanın sonuçları neler? Yönetim nasıl ele alınmalı?” gibi soruların cevaplarını bu derste vereceğiz. Bunun yanı sıra çocuklara sınır koymanın öneminden, nasıl sınır koyulması gerektiğini de bu dersle birlikte öğrenmiş olacaksınız.
04:41
Derslerimizin bu kısmına kadar ebeveyn ve çocuk arasındaki iletişimin öneminden ve çocuğun gelişimine olan etkisinden bahsetmiş olacağız. Peki, ya ebeveynlerin birbiriyle olan iletişimi? Çocuğun psikolojik gelişimini etkileyen en kritik ilişki anne ve babası arasındaki eş ilişkisidir. Aile içindeki birlik, beraberlik, güven, sevgi ve yakınlığı yaşamak, çocukların ruhsal olarak sağlıklı büyümelerini sağlar. Ayrıca, kendi aileleri içinde örnek bir çift ilişkisi görmeleri, ileride kendi özel hayatlarına da olumlu bir şekilde yansır. Bu denli önemli olan konuya da bu dersimizde değineceğiz
10:11
Doğumundan itibaren sizlerin bebeğin temel ihtiyaçlarını karşılamanız, ten temasınız ve sosyal etkileşiminiz çocukla sizin aranızda bir bağın oluşmasında çok önemlidir. Bahsedilen sosyal etkileşimin en önemli ayağı ise oyundur. Çocuklar oyun aracılığıyla bağ kurmayı ve iletişimi öğrenirler. Çocuğunuz büyüdüğünde de onunla etkileşiminizi oyun aracılığıyla devam ettirirseniz, kurduğunuz bağ kalıcı hale gelir. Bu dersimizde, oyunun öneminden, oyun oynarken dikkat edilmesi gereken noktalardan ve nasıl oyunlar oynayabileceğinizden bahsedeceğiz.
12:59
Ben Dili ve Sen Dili dersi, çocuklarımızla kurduğumuz iletişimimizin nasıl olması gerektiğini, ben dili ve sen dili kullanmanın önemini içermektedir.
14:36
Eğitimimizin bu dersinde ödül ve ceza yönteminden, ödül türlerinin neler olduğundan bahsedilmektedir. Ödülün çocukların davranış örüntüleri üzerindeki etkisine, cezanın istenen sonuca götürüp götürmeyeceğine ve bu ödül ceza sistemini nasıl dengelememiz gerektiğine de ayrıca değinilmektedir.
19:57
Ebeveynlik Stilleri dersinde; ebeveynlik türlerinden olan otoriter ebeveynlik, demokratik ebeveynlik, izin verici ebeveynlik ve ihmalkâr ebeveynlikten detaylıca bahsedilmektedir. Bu ebeveynlik türlerinin uygulanmasının çocuk üzerindeki etkileri ele alınmış ve en doğru ebeveynlik stilinin hangisi olduğu anlatılmaktadır.
18:37
Bu dersimizde, temellerinin ailede atıldığı ve yaşantımızda oldukça belirleyici olan şemalarımızın ne olduğu anlatılmaktadır. Güçsüzlük şeması, cezalandırıcılık şeması, kaygı şeması ve kusurluluk şemasının tanımları yapılmıştır. Ayrıca çocukla ebeveyn arasında gerçekleşebilecek bazı konuşmaların senaryosu yapılarak anlatılanların gözünüzde canlandırılması hedeflenmektedir.
11:53
Bu dersimizde; terapinin metafor üzerinden anlatımı gerçekleştirilmektedir. Çocuk ile doğru iletişimde dikkat etmemiz gereken en temel unsurlardan, gözden kaçırabileceğimiz detaylardan ve küçük nüanslardan bahsedilerek sağlıklı iletişim temellerinin nasıl atılabileceği anlatılmaktadır.
12:26
20 Derste Çocuklarla Etkili İletişim eğitiminin bu bölümünde tarafımıza sorulan, ebeveynlerden en sık aldığımız sorular genel bir çerçevede toplandı.
21:37
20 Derste Çocuklarla Etkili İletişim eğitiminin bu bölümünde tarafımıza sorulan, ebeveynlerden en sık aldığımız sorular genel bir çerçevede toplandı.
10:51
20 Derste Çocuklarla Etkili İletişim eğitiminin bu bölümünde kitap önerilerinde bulunulmuş ve önerilen kitapların içeriğiyle ilgili genel bilgiler anlatılmaktadır.
Çocukların gelişimini nasıl etkili bir şekilde destekleyeceğinizi ve teşvik edeceğinizi bu eğitim ile öğrenebilirsiniz.
Psikolojik Danışman / Uzman Klinik Psikolog
İletişimin tanım olarak ne anlama geldiğini birçoğumuz biliyoruz. Bireyin sahip olduğu her türlü duygu, düşünce veya bilginin farklı yollarla karşı tarafa aktarılmasına iletişim deniyor. Peki, çevremizle kurduğumuz her iletişimin dinamiği birbiriyle benzer mi? Örneğin yetişkinler olarak kullandığımız iletişim diliyle; çocuklara yönelik kullandığımız dil arasındaki farklılıklar veya benzerlikler nelerdir? Bu soruya vereceğimiz yanıt muhakkak her ikisinin birbirinden farklı seyredeceğini bilmektedir.
İletişim söz konusu olduğunda içerisinde sözlü ve sözsüz birçok unsuru barındırır. Beden duruşu, jest ve mimikler, göz kontağı gibi… Dolayısıyla özellikle kelime dağarcığı, sözcük bilgisi henüz tam anlamıyla gelişmemiş olan çocuklar için iletişimin sözsüz boyutu da büyük önem teşkil etmektedir.
Çocuklarla Etkili İletişim Eğitimi sayesinde çocuklarla kurduğumuz iletişimde dikkat etmemiz gereken temel nüansların öğrenilmesini hedeflemekteyiz. Bu doğrultuda alacağınız eğitim gerek birer eğitimci olarak öğrencilerinizle gerek ebeveyn olarak kendi çocuklarınızla gerekse bir yetişkin olarak hitap ettiğiniz her çocukla doğru, sağlıklı ve işlevsel bir iletişim dili kullanmanızda size rehberlik edecek.
İletişim çocuk ya da yetişkin fark etmeksizin kiminle kurulursa kurulsun hayatımızın en önemli unsurlarından biridir. İnsanların duygusal olarak kurdukları ilişkiler, sosyal olarak yürüttükleri arkadaşlıklar veya iş arkadaşlıkları, ebeveyn çocuk etkileşimleri gibi tüm alanlarda birey diğerleriyle iletişim halindedir. Bu sebeple iletişimin temel unsurlarını öğreniyor olmak insan ilişkilerinin işlevsel bir şekilde sürdürülebilmesi için fazlasıyla önem arz etmektedir.
• Çocuklarla Etkili İletişim Eğitiminin önemli hususlarını, mesleki bilgi ve teknik alt yapıyı öğrenerek kariyerinizde emin adımlarla yetkinliğe ulaşacaksınız.
• Başarıya giden yolda üniversite onaylı sertifikanızla daha güçlü adımlar atacaksınız.
• Mesleki alanda gelişmeleri takip edebilecek ve bunları uygulayabileceksiniz.
• Belli saat dilimleriyle kısıtlanmış eğitimler yerine, kendi hızınızda ilerleyebilir ve dilediğiniz yerden eğitiminize devam edebilirsiniz. Bu sayede, eğitim sürecinizi tamamen kendi programınıza göre tasarlayarak kişisel programınıza ve kendi takviminize en uygun zamanlarda öğrenme fırsatı bulabilirsiniz.
•Ebeveynler,Psikologlar, Psikolojik Danışmanlar, Rehber Öğretmenler, Aile Danışmanları, Psikiyatristler, Sosyal Hizmet Uzmanları, Özel Eğitim Öğretmenleri, Sınıf Öğretmenleri, Okul Öncesi Öğretmenleri ve çocukları ile ilgili kendilerini geliştirmek isteyen tüm ebeveynler bu eğitime katılım sağlayabilirler.
Yasal Düzenlemeler
Güncel bilgiler ve veriler takip edilir.
Süpervizyon: Yok
Canlı Yayın: Yok
Eğitim Saati: 24 Saat
Video Saati: 4 Saat
Eğitmen Adı: Meltem CIBIR, Tuğçe İnkaya
Eğitim Dili: TÜRKÇE
Modül Sayısı: 20 Modül
Sertifika Revizyonu Hakkında: Eğitimin yeni revizyonu geldiğinde güncelleme yapılmamaktadır. Revizyon için tekrar başvuru gerekir.
Lisans eğitimini Düzce Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünden yüksek onur derecesiyle mezun olarak tamamlamıştır. Lisans eğitiminin 3 yılını Berrak Psikolojik & Kurumsal Danışmanlık Merkezinde staj yaparak tamamlamanın yanı sıra kurumun çatısı altında eğitim planlaması/organizasyonu, eğitim asistanlığı, anaokulu danışmanlığı, yetişkin ve çocuk terapilerine gözlemci olarak katılma konularında görev almıştır. Bunun dışında devlet okullarında da stajlar yapmıştır. Lisans eğitiminin son senesinde süpervizyon kapsamında yetişkinlerle birçok psikolojik danışma seansı yürütmüştür. Lisans eğitimi sırasında bağımlılık danışmanlığı eğitimi almış ve mezuniyeti sonrasında bağımlılarla çalışmalar yürütmüştür.
Yüksek Lisans eğitimine Düzce Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünde devam etmektedir. Çalışma konusu “Romantik İlişkideki Bireylerin Bağlanma Stillerinin Duygudurumlarını ve Birbirlerinin Bağlanma Stilleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi”dir. Bu süreçte psikoloji alanında birçok kongreye katılım sağlamış, bildiri yayımlamış ve sunumlar yapmıştır. İnkaya’nın akademik yayınları da bulunmaktadır. Şu anda da çocuklarda bağlanma ve oyun ve masalın çocuk gelişimi üzerine çalışmalar yapmaktadır.
Final Okulları ve Bahçeşehir Kolejinde okul psikolojik danışmanı olarak görev almış ve bu süreçte öğretmenlere, velilere ve öğrencilere birçok seminer vermiştir. Bunların yanı sıra öğrencilerle psikolojik danışmanlık seansları yürütmüş, öğrencilere; kariyer danışmanlığı yapmış, psikolojik testler uygulamış, ebeveynlere de danışmanlık hizmeti vermiştir. Bunların yanında mezuniyetinden itibaren çok sayıda yetişkin ve ergenle psikolojik danışma süreci yürütmüştür.
Masal Terapisi, Oyun Terapisi, Bağımlılık Danışmanlığı, Psikolojik Danışmada Art Terapi Tekniklerinin Kullanımı, Kısa Süreli Çözüm Odaklı Terapi Eğitimi, Stres Yönetimi, Örgütsel İletişim ve İş Verimi, Eğiticilerin Eğitimi, Liderlik Eğitimi, İkna Psikolojisi, Gevşeme ve İmajinasyon Çalışmaları, Nefes Terapisi, Çocuk Yetiştirmede Özgül Sorunlar, Motivasyon Teknikleri ve Uygulamaları, Sorun Çözme Becerileri, Kadına Şiddetle Mücadele gibi eğitimlerin yanı sıra Erasmus+ kapsamında Polonya’da “Social Integration of Young People with Disability or Healthy Challenges” ve İspanya’da “English Communication Competences for Trasnational Youth Projects” konulu eğitimlere katılmıştır.
Şu anda Bilginet Akademi çatısı altında psikolojik danışman olarak şirket çalışanlarına psikolojik destek sağlama, ihtiyaç analizi yapma, psikolojik testler uygulama, performans artışına yönelik çalışmalar yapma ve hizmet içi eğitimler verme gibi çalışmalar yapmaktadır.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin tek devlet üniversitesi olan Doğu Akdeniz Üniversitesinde (Eastern Mediterranean University) psikoloji bölümünü bitirdi. Üniversite hayatının ilk yılında yüksek ortalama yaparak Honour öğrencisi olmuş ve bölüm başkanı Doç. Dr. Şenel H. RAMAN tarafından şeref belgesi almaya hak kazanmıştır.
Lisans eğitimini tamamladıktan sonra İstanbul Esenyurt Üniversitesi Klinik Psikoloji yüksek lisans programına kaydolmuş ve üstün başarı göstererek yüksek lisans sürecini 1.5 yılda tamamlamıştır. Tez çalışmasını, yüksek lisans sürecinde tam zamanlı çalıştığı Enstitü Disleksi Merkezindeki bilgileri kapsamında disleksi ve DEHB tanısı almış olan çocukların kaygı seviyesi üzerine araştırmalar yaparak gerçekleştirmiştir. Tez sürecinin tamamlanmasıyla klinik psikolog unvanını almaya hak kazanmıştır.
Akademi Disleksi tarafından verilen PREP Okumayı İyileştirme Programına kayıt olarak uygulayıcı sertifikası almaya hak kazanmış ve PREP lisansörü unvanını almıştır. Disleksi tanısı alan çocuklar ile birlikte PREP ve GETAP Müdahale Programlarını uygulayarak okumayı geliştirme, güçlendirme ve iyileştirme çalışmaları yapmıştır. Aynı zamanda dikkat eksikliği ve hiperaktivite tanısına sahip olan çocuklar ile MOXO Dikkat Testi ve diğer projektif testlerden destek alarak dikkat, hız, organizasyon becerilerini geliştirmeyi hedefleyen çalışmalarda bulunmuştur.
2018 yılında Türkoğlu Rehabilitasyon Merkezinde işe başlayarak fiziksel ve zihinsel engelli çocuklarla bir arada çalışmaya başlamıştır. BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) ile özel gereksinimli çocuklara yönelik ölçme ve değerlendirme anketlerinde bulunmuştur. Ayrıca rehabilitasyon merkezi öğrencilerine ve ailelerine yönelik psikoterapi desteğinde bulunarak özgül öğrenme güçlüğü, mental retardasyon, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, yaygın gelişimsel bozukluklar gibi başlıklar altında çalışmıştır. Psikososyal durum analizlerinde bulunarak bu çocuklar ile birlikteyken duygu düzenleme, özgüven gelişimi, benlik saygısı gibi alanları iyileştirmeye yönelik seanslar gerçekleştirmiştir.
Oyun Terapisi, Masal Terapisi ve Öğrenci Koçluğu eğitimlerini de tamamlayarak oyun ve masal terapisti unvanlarını almıştır. Ev Okulu Derneği tarafından gerçekleştirilen Ebeveynler İçin Masal Terapisinin Evde Kullanımı eğitimine aldıktan sonra anne ve babalara danışmanlık hizmetinde bulunmaya devam etmiştir.
Rehabilitasyon merkezindeki deneyimlerinden sonra çalıştığı şirkette; iş yerinde motivasyon, stres yönetimi, ikna psikolojisi gibi konularda sunumlar yaparak ve eğitimler vererek endüstri psikolojisi alanında gelişim göstermiştir. Lisans döneminde İsmail KÜÇÜKKAYA tarafından verilen Aktif İletişim, İş Hayatında İletişim Stratejileri seminerine ve Uzm. Psk. Dan. Ümit AKAÇAKAYA tarafından verilen Bireysel veya Bireysel Olmayan Teknoloji Teknikleri seminerine katılım göstererek edindiği bilgileri iş hayatında uygulama fırsatı bulmuştur. Görev tanımıyla ilişkili olarak Psikoterapist Eğitim ve Danışmanlık Merkezi tarafından verilen Şirketlerde Endüstri Psikolojisi Alanında Çalışmak İsteyen Psikologlar İçin Mesleki Destek konulu eğitim programına katılarak iş yeri psikoloğu ve endüstri psikoloğu olarak faaliyetlerde bulunmuştur.
Bireysel terapi, çift terapisi, çocuk ve ergen, ebeveyn danışmanlığı yaparak danışanlarına hizmet vermiştir. Şu anda Bilginet Akademi çatısı altında uzman klinik psikolog olarak çalışmaktadır.